• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Unia Europejska porozumiała się w sprawie emisji CO2

Reprezentująca Radę UE (państwa członkowskie) czeska prezydencja i Parlament Europejski osiągnęły w weekend wstępne porozumienie w sprawie reformy unijnego systemu handlu emisjami CO2. Zostaną nimi objęte żegluga morska, budynki i transport drogowy. Zdecydowano również o utworzeniu Społecznego Funduszu Klimatycznego, aby wspierać znajdujące się w trudnej sytuacji gospodarstwa domowe i firmy.

19.12.2022, 11:03
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Koreańczycy wybudują FSRU dla Amerykanów

Amerykańska spółka Excelerate Energy podpisała wiążącą umowę na budowę statku (SBC) z południowo koreańską firmą Hyundai Heavy Industries. Chodzi o nową, pływającą jednostkę regazyfikacyjną FSRU, która ma zostać dostarczona w czerwcu 2026 roku.

17.10.2022, 13:13
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Międzynarodowa Agencja Energetyczna: Żegludze nie uda osiągnąć zerowych emisji do 2050 roku

Żegluga jest jednym z niewielu rodzajów transportu, który nie osiąga zerowej emisji w scenariuszu zerowej emisji netto do 2050 roku opublikowanym przez Międzynarodową Agencję Energii (IEA).

20.05.2021, 10:57
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

ITF: Emisje będą rosnąć wraz z szybko rosnącym transportem

Globalna działalność transportowa wzrośnie ponad dwukrotnie do 2050 roku, a emisje z niej pochodzące o 16 proc. w porównaniu z 2015 rokiem, nawet jeśli istniejące zobowiązania do dekarbonizacji transportu zostaną w pełni wdrożone - przewiduje Międzynarodowe Forum Transportu (ITF).

19.05.2021, 12:21
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

NYK zamawia dwa gazowce napędzane LPG

Japoński armator NYK złożył zamówienie na dwa duże gazowce VLGC napędzane LPG w rodzimej stoczni Kawasaki Heavy Industries.

09.02.2021, 03:46
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Jest propozycja, by UE podniosła swój cel klimatyczny do 55 proc.

UE ograniczy emisję gazów cieplarnianych o co najmniej 55 proc. do 2030 r. w porównaniu z poziomem z 1990 r. - zapisy takiej treści znalazły się w projekcie wniosków na grudniowy szczyt szefów państw i rządów "27".

25.11.2020, 13:43
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Ograniczamy ocieplenie - jak szybko trzeba działać?

Ile dwutlenku węgla możemy jeszcze wyemitować do atmosfery? Jak szybko musimy obniżać emisje gazów cieplarnianych, aby nie dopuścić do ocieplenia większego niż 1,5°C względem czasów przedprzemysłowych? Czy obecne plany i polityki wystarczą? Wyjaśniamy pojęcie budżetu węglowego.

02.11.2020, 14:19
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

PE poparł podniesienie celu redukcji emisji gazów na 2030 rok do 60 proc.

Parlament Europejski poparł w głosowaniu podniesienie celu redukcji emisji gazów cieplarnianych na 2030 rok do 60 proc. w porównaniu do emisji z roku 1990. To więcej, niż proponuje Komisja Europejska, która wyznaczyła cel na poziomie 55 proc.

08.10.2020, 10:01
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Krytyczny czas dla UE w zakresie działań na rzecz klimatu

Najbliższe miesiące pokażą, czy UE jest gotowa podjąć działania niezbędne do ochrony ludzi w Europie i na całym świecie przed licznymi kryzysami, które stoją przed nią, argumentuje Tara Connolly.

17.09.2020, 09:25
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Przegląd największych eminentów CO2

Analizując wkład poszczególnych krajów w spowodowaną przez człowieka zmianę klimatu, trzeba brać pod uwagę nie tylko ich aktualne emisje dwutlenku węgla, ale całą ich historię. Wynika to z faktu, że CO2 pozostaje w atmosferze bardzo długo (patrz na przykład Impuls węglowy i jego usuwanie z atmosfery), współczesna koncentracja tego gazu jest więc wynikiem wszystkich naszych działań, przynajmniej od czasu rewolucji przemysłowej.

10.08.2020, 13:50
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.